Mali vodič za odgovorno komuniciranje

Ne tako davno postojali su mediji koji su proizvodili sadržaj i postojali su konzumenti tih medija – čitatelji, slušatelji, gledatelji. Za stvaranje medijskog sadržaja bilo je potrebno imati široku opću naobrazbu, dodatno proći edukacije o stvaranju sadržaja, pravilima komuniciranja, steći praksu na manje osjetljivim temama i na neki način dokazati stručnost i sposobnost objektivnog i točnog izvještavanja. Naravno da je i tada u medijima bilo onih koji nisu posjedovali baš sve navedene vrline, ali za to je odgovornost snosio onaj tko im je davao medijski prostor, a i doseg svih medija bio je vrlo ograničen.

Danas je svatko tko posjeduje pametni telefon i profil na društvenim mrežama istodobno i medij i konzument medijskog sadržaja. Za stvaranje tog sadržaja dovoljno je imati volju i nešto slobodnog vremena. Prije nego što kliknemo na „Objavi“ i u javnost pustimo bilo koju informaciju, jedina stručna, sadržajna i etička provjera sadržaja ovisi samo o nama. Nema urednika, nema redaktora, nema lektora, nema nikoga tko će nam dati savjet prije objave, ali ima onih koji će nam odmah po objavljivanju dati svoju povratnu informaciju u obliku lajkova, hejtova, komentara i dijeljenja našeg sadržaja.

Budite svjesni da svaka javna objava danas ima neograničeni doseg – cijeli je svijet povezan internetom.

Dakle, ako želite odgovorno javno komunicirati, obavezno provjerite ove stvari prije nego što objavite ili podijelite neki sadržaj

  • Je li informacija točna?

Ako nešto djeluje predobro da bi bilo istinito, vjerojatno nije istinito.

  • Je li informacija korisna?

Hoće li ova objava čitateljima koristiti ili će im štetiti?

  • Je li informacija iz provjerenog izvora?

Ako niste sigurni da je izvor informacije pouzdan, provjerite ga. Ako i dalje niste sigurni, bolje da se suzdržite od dijeljenja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)